Jak łatwo porównać ceny energii dla klientów biznesowych

Po około 6 latach doświadczenia konsumenci nabierają przekonania do zmiany sprzedawcy energii. W związku z rozwojem sektora energetycznego jak i dużym zainteresowaniem, dla dużych klientów korporacyjnych, powstał system, który pozwala łatwo porównać najlepsze oferty od dostawców energii dla firm. Wystarczy zaznajomić się z mechanizmem porównywarki na stronie energiadirect.pl. Zaznaczyć opcję Klient biznesowy, a następnie skontaktować się z danym sprzedawcą. Dla klientów korporacyjnych, możliwe jest oferowane online, wystarczy pozostawić kontakt do siebie.

Energia dla firm

Energia dla firm

Energia dla firm

Rynkowa sytuacja konsumenta indywidualnego od lat kilkudziesięciu jest nieco inna ale nie oznacz to, że on nie może przeprowadzić porównania. Klient indywidualny nie jest właściciele urządzenia pomiarowego (licznika) w razie konieczności jego wymiany zajmuje się tym OSD – dystrybutor sieci, którego nie zmieniamy. Poza dotarciem do najlepszego sprzedawcy, konsument indywidualny może oszczędzać nie tylko cenę energii ale i zmniejszyć pobór prądu w domu, wystarczy, że sięgnie po poradniki jak oszczędzać energię? Trudniej jest wypracować zachowania prooszczędnosciowe w firmach, wiąże się to z audytem czy wdrożeniem, drogich programów efektywnościowych.

Co sprawia, że porównanie taryfy energetycznych dla biznesu jest takie trudne?

Należy podać kilka powodów, dlaczego tak trudno jest dla większości kupujących porównać ceny energii taryf korporacyjnych i dlaczego jest to tak czasochłonne zadanie:

• istnieje wiele możliwości wyboru nowych dostawców energii, każdy sprzedawca ma czasem kilka ofert dotyczących jednej taryfy.

• różnych dostawców wszyscy mają różne warunki umowy i niejednorodną terminologię, zatem porównywanie dostawców jest prawie niemożliwe, w efekcie tracimy rachubę, co mamy porównywać, jak wyciągnąć średnią skoro u jednego dostawcy umowa trwa rok u innego nawet pięć lat. Dodatkowo sprzedawcy w swoich cennikach stosują stawkę rosnącą, im dłużej trwa umowa tym bardziej rośnie stawka.

• dla klienta biznesowego liczy się gwarancja dostaw, dla małych firm sprzedażowych dostarczenie dużego wolumenu jest prawie niemożliwe do osiągnięcia, dlatego lepiej wybrać firmę o dobrej pozycji rynkowej.

• szybko dojedziesz do wniosku, że chociaż porównujesz oferty na prąd to jest to porównywanie jabłek z gruszkami. Nie da się porównać czegoś co jest niemierzalne, jedne sprzedawca może oferować rozliczenia miesięczne inny dwumiesięczne, musisz zdecydować (jeśli możesz) co jaki okres chcesz płacić fakturę. Porównanie sytemu szacunkowego z rzeczywistym to też twoja decyzja o ile za przejście na rzeczywiste zużyci sprzedawca nie liczy sobie dodatkowej opłaty.

• dostosowanie urządzenia pomiarowego, nikt, żaden sprzedawca nie zapewni, że nie nastąpi wymiana licznika, o tym zadecyduje OSD – miejscowy dystrybutor, a nie zrobi tego wcześniej niż po podpisaniu umowy. Pytanie, z kim ma on podpisaną umowę generalną i czy będziesz musiał płacić za nowy licznik (dot. klienta biznesowego).

• Zmiana preferencji umowy jest łatwe. Komparator – sprzedawca dostosowuje w czasie rzeczywistym nowe preferencje dla wszystkich, albo godzi się na zmiany w kontrakcie w ciągu trwania umowy. Trzeba przyznać, że jest to ta z opcji, która daje nam wiele możliwość, pomimo tego, że jesteśmy zobligowaniu umową możemy negocjować warunki np. cenę.